5 بار قصاص مجازات قاتلان خانواده تاجر برنج
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

«ابراهيم» - متهم رديف دوم – كه بشدت گريه مي‌كرد با رد اظهارات همدستش گفت: تصور نمي‌كردم مرتضي نقشه قتل اعضاي خانواده تاجر برنج را طراحي كرده باشد چرا كه قرار بود ما فقط سرقت كنيم. او پس از حضور در خانه، مرتضي – تاجر برنج – همسر و دو فرزندش را كشت. من تنها موقع كشتن عليرضا پاهايش را گرفتم.
ایران: عاملان قتل خانواده تاجر برنج پس از محاكمه در دادگاه كيفري استان مازندران به پنج بار قصاص در ملأ عام، زندان و شلاق محكوم شدند.

در اين جنايت كه روز جمعه هفتم آبان رخ داد مرتضي توكلي – تاجر 64 ساله – همسرش معصومه – 34 ساله – و دو فرزندش عليرضا – 11 ساله – و عسل – 7 ساله – به طرز هولناكي در خانه ويلايي‌شان از پا درآمدند. تيم جنايي پس از تحقيقات ويژه جنايي دو كارگر ساختماني به نام‌هاي مرتضي – 33 ساله – و دايي 37 ساله‌اش – ابراهيم – را به اتهام قتل شناسايي و دستگير كردند. آنها نيز در بازجويي‌هاي فني، تخصصي به بيان جزئيات جنايت پرداختند.

مرتضي گفت: سه هفته قبل از قتل همراه دايي ابراهيم در خانه مرد تاجر تعميرات ساختماني مي‌كرديم. همان موقع با مشاهده وضعيت مالي صاحبخانه و به تصور اينكه پول و طلاي زيادي در خانه دارند، نقشه سرقت و قتل را طراحي كرديم. از آنجا كه مي‌دانستيم مرد صاحبخانه حدود ساعت 6 تا 30/6 صبح براي خريد نان و ورزش از خواب بيدار مي‌شود طبق نقشه حدود ساعت شش صبح سوار بر خودروي دايي ابراهيم به محل جنايت رفته و به بهانه برداشتن وسايل و ابزار بنايي زنگ خانه را زديم. اما وقتي كسي جواب نداد با تلفن همراه صاحبخانه تماس گرفته و از او خواستيم در را باز كند. وقتي وارد انباري داخل حياط شديم در لحظه‌اي مناسب با دسته كلنگ چند ضربه به سرش زده و دو نفري او را به دستشويي انباري برده و با سيم برق خفه‌اش كرديم. پس از ورود به ساختمان نيز معصومه – مادر خانواده – و بعد هم عليرضا و عسل را كشتيم!

بدين ترتيب پس از اعتراف‌هاي دو جنايتكار، پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست از سوي قاضي جعفري – دادستان بابل – به شعبه دوم دادگاه كيفري استان مازندران – ساري – فرستاده شد.

در جلسه دادگاه كه به رياست قاضي زماني برگزار شد اولياي دم خواستار قصاص متهمان شدند. اما متهمان با انكار اعتراف‌هاي قبلي‌شان اتهام قتل را به گردن يكديگر انداختند. مرتضي گفت: روز حادثه وقتي همراه دايي «ابراهيم» وارد خانه ويلايي شديم او تاجر برنج، همسر و دو فرزندش را كشت اما من هيچ نقشي در قتل‌ها نداشتم. اما نقش معاون را قبول دارم و در سرقت‌ها نيز كمكش كردم. در ادامه «ابراهيم» - متهم رديف دوم – كه بشدت گريه مي‌كرد با رد اظهارات همدستش گفت: تصور نمي‌كردم مرتضي نقشه قتل اعضاي خانواده تاجر برنج را طراحي كرده باشد چرا كه قرار بود ما فقط سرقت كنيم. او پس از حضور در خانه، مرتضي – تاجر برنج – همسر و دو فرزندش را كشت. من تنها موقع كشتن عليرضا پاهايش را گرفتم.

قاضي: اگر با قتل اعضاي اين خانواده مخالف بودي، چرا جلوي كشتن آنها را نگرفتي؟

متهم: به خاطر ترس ازمرتضي ، اگر ايستادگي مي‌كردم مرا هم مي‌كشت.بدين ترتيب قاضي زماني و چهار قاضي مستشار پس از شنيدن آخرين دفاعيات متهمان و وكلايشان ختم رسيدگي به پرونده را اعلام و براي صدور حكم وارد شور شدند.آنها مرتضي را به اتهام مشاركت در چهار فقره قتل به چهار بار قصاص در ملأ عام و به خاطر سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محكوم كردند.
«ابراهيم» نيز به اتهام مشاركت در قتل عليرضا – پسر خانواده – به يك بار قصاص در ملأ عام و به خاطر كمك در قتل عمدي مرتضي توكلي به حبس ابد، به دليل معاونت در قتل عمدي معصومه و عسل به 15سال حبس تعزيري و به اتهام سرقت به 3 سال زندان و 74 ضربه شلاق محكوم شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب